KAMI (mah) REINKARNASI KAULA (II)

Adeg Adeg

Reinkarnasi maksudna (1) hirup deui na hiji jiwa (jelema atawa sato) dina awak nu anyar “the rebirth of a soul in a new body” (The Oxford PDCE), atawa (2) sukma sinukma tutuluyan ka awak nu anyar “Passage of the soul through successive bodies”, kajadiana teh ku sabab karma
‘causa effect’ amal tingkah laku (World encyclopedia). Singgetna lamun di sunda mah reinkarnasi teh NITIS/NYUKMA (ka nu anyar).

Tulisan ieu rek ngajelaskeun diantarana: Naha enya sare hiji kajadian hirup paeh tuluy dihirupkeun deui? Kumaha wae kajadian keur sare? naha enya aya jalma ayeuna titisan batur baheula?..kumaha kajadian nitis ka awak nu anyar lamun awakna geus rusak? Naha bet bisa? Naon gunana? Naha sanajan ulikan na aya tapi dina ahirna ….. diulahkeun? nurutkeun nu kapanggih di sunda. Urang mimitian ku:

1. Urang kabeh reinkarnasi sato/jelema saencana…tapi ulah itu jadi gustina

-----
KAMI, ngaku satata jeung nu lain (dia) euweuh luhur handapan. KAULA, abdi nu ngaula/ngabdi ka batur (nu jadi gustina).
----

Geus jadi kanyaho sarera yen Jelema nu hirup didunya disebut nyawaan, lamun geus euweuh nyawana disebut teu hirup/paeh.

Nyawa teh teu datang sakaligus lengkep (inditna ge saeutik saeutik,.. tingali eddy nugraha-ulikan diajar paeh bag XII). Barang gubrag sanajan mata ceuli irung sungut aya bari dibungkus kulit…orok can bisa neuleu, can bisa ngadenge, can bisa nyarita, can bisa ngangseu, can bisa ngarasa…nu gede ngamurba orok mah hirup (diantarana kabukti aya nafasna)…. bisa na panca indera boga/ lengkep sampurna teh …saeutik saeutik… sanggeus asup Gizi kadaharan/inuman kana awakna nu asalna tina sato (asi & tutuwuhan, herbivore; jelema (indung&bapa) omnivore jst rantai makanan) nu geus (di) paeh (an).

Didieu benerna caritaan kampung yen “ti nu paeh bijil nu hirup” . Sabab ku asupna/nitisna sato/tutuwuhan nu geus paeh (terus diolah jadi kadaharan) nya orok ngagedean jadi jelema nu hirup nu ngadenge nu ngadeuleu nu ngangseu nu nyarita nu ngarasa. Hirup nu nandeanana.

--
Dina ulikan kasundaan, aya dua istilah nu beda hiji hirup hiji deui nyawa. HIRUP nyatana nu ngajadikeun sperma + sel telur jadi janin katiban sukma -proses nitis ka 1- (tingali :eddy nugraha-Pohaci sanghyang dewek) terus usik malik dina beuteung indung…

Sedengkeun, NYAWA mah mimiti kapimilik marengan hirup na sanggeus si janin gubrag ka dunya ditampa ku indung beurang/bidan/dokter terus di buka ‘selaput’na.. antel jeung hawa dunya nya terus ceurik..nya jadi bareng hirup (hayat) jeung nu hirupna (hayan) aya nyawaan.
---

Asupna/nitisna ieu ‘bangke’ kana kuburan beuteung teh jeung ruh/jiwana, lantaran asalna can hayang dahar nitis eta jadi hayang/bisa dahar da saacana sato mah nyatu; asalna can hayang/bisa sahwat jadi hayang/bisa da saacana sato mah sahwat mungkul; asalna can hayang maehan/bisa gelut jadi hayang/bisa da samemehna tukang sesebred tukang ngahakan, jst jst jst..

Wah maenya?..

iih…cobaan tong dahar rada lila..komo mun daek mah nepikeun ka kurang gizi/gizi buruk …. Moal hayang dahar,…moal resep ningali bujur Megan fox…, (batur oge moal timbul sir resep/bogoh ka nu gizi buruk sab teu nyampak anaSIR ‘sato’na nu jadi daya tarikna)….moal mikir hayang burger hayang boga leuit gede hayang korupsi pasea maehan, shalat dzikir tafakur ge embung, …diuk nangtung bener ge moal bisa. Eta kabeh sab geus euweuh/teu jadi/teu boga deui sir tina sari kadaharan, sari na ilang/kurang… sagala jadi teu nyari..kalahka dipikaresep laleur (bangke).

Jadi sir teh ku sabab sari,… sir ku sari… sur ser kaditu kadieu ana piur jadi nafsu nya ngumpul ngawarnaan/ngaribriban rasa dina hate –dua kakuatan ngumpul dina pikir/akal bijil jadi pamilihna, patunggalan loba jisim kapirasa jadi hiji (tingali: eddy nugraha-Martabat tujuh kami).

Beuki lila,… tina ngagoler jadi nangkuban jadi sare jadi nangtung, hulu saluhureun jajantung,..akal leuwih luhur/gede pangaruh/ dominan tibatan hate. Hate nu mimiti mah ka limpudan/awas ka hirup mungkul, jadi leuwih kasorot/narima/kapangaruhan ka loba loba warna warna nu hirup/nyawa titisan sato. Matak antukna bagian hirup saukur jadi hate leutik jeung bari hese diteangana da nu lobana ngabengbreng. Nu leutik ieu the nu caangna (nurani) jeung nyaangan lampah….tapi jadi kalimpudan ku nyawa …meureun apal kanu ngulik sunda=nur kapanggihna ATI teh nyatana sunda nu lir pulo leutik ditengah sagara.


Jelema… basariyah.. jadina kumaha nu nitis kana awak....you are what you eat. boga sir nafsu akal kabeh pangaruh nu nyukmana… gening di china mah jelema jeung jaman ge dicirian ku sato ..tingal kalender jeung SHIO china. Ku pangaruh nu nitis dina mangaruhan sifat/karakter jelema lamun dilajur, Jelema bisa leuwih ti sato – da kumpulan ti rupa-rupa sato nu nitis. Matak kongas aya dongeng cenah malaikat kantos ‘protes’ naha jelema dijantenkeun khlalifah..generasi pengganti nu dominan ngalifahan di buana…sab jelema mah tukang ngarusak jeung ‘ngaluarkeun getih mungkul’ (sapi bikang:30).

Tapi, lamun euweuh nu nitis....jelema moal aya di dunya-kadunyaan. Lamun teu make nu nyukma ka jelema basariyyah moal bijil…. Kongas Siwa ti argadumelah ka dunya ‘naek’ sapi sapatemon dina andini naha teu tiasa hiber nyalira?…Wisnu ti utarasegara hoyong ka pertiwi ‘jadi’ bagong, naha wisnu goreng rupa; ari ka dunya kedah wae nitis, ka awak batur (misalna: ka Krisna Rama Arjunawijaya)?…guruminda ka purbasari nganggo ‘acuk’ lutung?

Nu naritis nyukma… diperlukeun ku jelema guna sangkan boga ka -jelema-an….kasebutna ayeuna mah maraneh na teh ibadah mantuan ka jelema ku jalan nyukma. Ari ka jelemaan dipake keur ngajadi nu hirup ameh nyawaan. Ngan bedana araranjeuna mah –Hyang Siwa, Hyang Wisnu, Sang Patanjala- saukur dina peryogi mungkulkasukmaan the teu katutuluyan… tiasa ulah alih sukma. Hiji resi dina mahabarata mah gening sapatemon ‘jadi‘ sato..tapi…nepika tiwas ka panah pandu.

Eta sabab…. teu kendat kendat ajaran/nasehat/pangwewedi tinu karenging hidayat nyatana nu pareng hate leutikna/nuranina kapanggih tuluy nguatan caang - jadi meunang tuduh ti nu Maha Suci, para nabi para rasul para batara nu linewih marasihan ‘lilinggeran’ supaya teu jadi sato teuing teu jadi sato tuluy…. meh aya bijil kamanusaan nu bisa jadi wawakil kasimpenan/katitisan/tempat mancur mubyarna HIRUP nu bijil ti hate leutikna/nuranina sorangan memeh kaanglipudan nyawa…

Eta sabab…sok loba nu harayang balik ka fitrahna lir orok karek lahir..kaayaan nu jiwa can kapinuhan nyawa masih keneh gede Hirup…kanyataan nu Maha hirup. ….Nya mulya pisan kanyaho tapak geus loba awak kuat keneh ari jiwa geus balik deui ka wiwitan dina sagara hirup… genah pisan.. eta kabeh dipigawe ku jalan nahan teu kaasupan nu nitis nu gening tara puasa (bulan puasa) tutuluyan…kudu wae ahirna mah buka dahar nginum sahwat deui…muka deui lawang patitisan… jadi wadah nu nyukma… …. dadasar prawira sasmitaning Sang Uswatun hasanah rahmatan lil alamin…..


Sabab teu tuluy-tuluyan puasa nahan teu kaasupan, dina pas usik malik teh kumaha petana sangkan maranehna teu jadi gustina dewek? tapi saukur ngaulaan ibadah kanu boga awak…….kami (mah) hayang jadi titisan para kaula mungkul. Kami (mah) daek soteh narima reinkarnasi para kaula nu daek mantuan pedah eukeur jadi jelema …

…Kumaha carana?.... Naha enya sare hiji kajadian hirup paeh tuluy dihirupkeun deui? Kumaha wae kajadian keur sare?

2. Sare - hudang hirup paeh tuluy dihirupkeun deui kajadian nitis sukma sinukma nu tuluy tumuluy….satungtung boga awak..